FLIP BOOK “Pogledaj kroz prozor”

Medijski projekt  u nastavi na daljinu

 

Ivana Tramišak, učenica trećeg razreda medijskih tehničara, koja pohađa Školu za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok osvojila je prvu nagradu na natječaju Flip Book animacije u organizaciji Foto kino video kluba Zaprešić.

Zadana tema ovog natječaja bila je Pogled kroz prozor, a natječaj je bio namijenjen osnovnoškolcima i srednjoškolcima. Učenica je uradak realizirala tijekom online nastave na nastavnom satu Animacija, pod mentorstvom nastavnice Tamare Bilankov.

Njezin rad možete pogledati na ovoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=LWAWlUA6yRU

 

Osvrt nastavnice Tamare Bilankov:

Kurikulum za stjecanje kvalifikacije Medijski tehničar uključuje niz strukovnih nastavnih predmeta, u kojima je moguće tijekom nastave kombinirati različite metode poučavanja i učenja, kojima se stječu strukovna znanja i vještine, odnosno kompetencije učenika.

Različiti aspekti nastave koju provodimo kroz vježbe u školskom, filmskom i televizijskom studiju te koristeći računala u učionici, izrazito su važni za razvijanje specifičnih vještina. Samostalnost i odgovornost u radu kod učenika se razvijaju iskustvenim učenjem i vježbama korištenja snimateljskom i drugom multimedijskom opremom te poticanjem na kreativno izražavanje.

Sjećam se tog 13. ožujka,  kada smo za vrijeme velikog odmora primili vijest kako od ponedjeljka krećemo s nastavom na daljinu. Pokušala sam preostala četiri sata u studiju s učenicima učiniti što efikasnijima i jezgrovitijima, paralelno osmišljavajući kako to iskustvo što bolje prenijeti u online nastavno okruženje. Ravnateljica, pedagoginja te školski e-tehničar kontinuirano su pružali organizacijsko-logističku te pedagoško-psihološku pomoć.

Tu istu pomoć i razumijevanje, uz kvalitetno poučavanje nas nastavnika, očekivali su i naši učenici. Produktivna te afirmativna atmosfera postepeno se gradila u virtualnoj učionici nastavnog predmeta Animacija. Učenici su pozitivno reagirali na zadatke i marljivo pristupali njihovom rješavanju, a posebno sam zadovoljna kvalitetnim provođenjem animacijskih praktičnih vježbi, čijom se realizacijom stječu zadani ishodi učenja nastavnog predmeta. Jedna od kreativnih vježbi bila je izrada Flip Booka – blok(ić) papira, gdje je na svakoj stranici nacrtan crtež, ali s pomakom, pa brzim listanjem, zbog tromosti oka, dolazi do privida kretanja. Dakle, princip je isti kao i kod klasične animacije.

Nakon što smo teorijski obradili temu te pogledali foto i video primjere, proveli smo nekoliko školskih sati na video konferenciji na kojoj smo metodom oluje mozgova dolazili do ideja i raspravljali o mogućim načinima realizacije. Potom su učenici samostalno izradili Flip Book, uz povremenu online stručnu pomoć usmjerenu prema njihovim potrebama. U tom se procesu istaknuo uradak vrijedne i kreativne učenice Ivane Tramišak, koja je kreirala 143 sličice za potrebe ovog projekta, a procjenjuje kako joj je za izradu svake sličice trebalo oko 40 minuta. Naš mini projekt zapravo je pokazatelj kako je moguće, uz dodatnu motivaciju učenika i stručno vođenje nastavnika, kvalitetno izvesti dio planiranih vježbi tijekom nastave na daljinu, a sve to zaokružiti jednom lijepom pričom o prepoznatom i nagrađenom radu.

Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok